
Nahrávání baskytary
Vytvořím profesionální nahrávky baskytary na míru pro vaši hudbu. Pracuji ze svého studia, takže naše spolupráce může probíhat dálkově.
Po vystřídání spousty aparátů, mikrofonů, krabiček a softwaru jsem se utvrdil v tom, že při tvorbě kvalitní nahrávky je ze všeho nejdůležitější samotný zdroj. I když máte k dispozici sebepokročilejší technologii, špatně zahraný part prostě nezachráníte. Proto si při nahrávání zakládám na co nejpřesnějším přednesu, artikulaci a dynamice. Používám profesionální nástroje, které jsou perfektně seřízené, přesná intonace a čistý zvuk jsou samozřejmostí.
Můj hlavní pracovní nástroj je baskytara Vlček Bass. Je to skvělá basa, která se dokáže zvukově prosadit mezi ostatními nástroji i ve větší kapele, ale na druhou stranu umí krásně vyplnit prostor v intimnější nahrávce. Kromě klasického hraní prsty jí velmi sluší také techniky jako palm-muting a slap. Poskytuje spoustu zvukových možností, nejen díky tomu, jak reaguje na hráčské nuance, ale i díky velkému množství ovládacích prvků, jako je přepínání mezi pasivní a aktivní elektronikou, nebo možnost rozepnutí jednotlivých snímačů na jednocívkové či paralelně nebo sériově zapojené humbuckery. Pomocí tohoto nástroje dokážu téměř vždy dosáhnout zvuku, který bude v kontextu daného projektu fungovat. Na vyžádání můžu použít jiný nástroj, například precision bass, jazz bass, bezpražcovou baskytaru apod.
Při nahrávání většinou používám kombinaci signálu z DI boxu a mikrofonu. Používám pasivní DI box Otecables DIverse Green se špičkovými transformátory. K dispozici mám výběr několika mikrofonů, které se mi osvědčily, jmenovitě AKG C414, Sennheiser MD-421, Oktava mk-012 a Shure SM57, která i ve společnosti mnohonásobně dražších mikrofonů zůstává ve většině situací mou první volbou. Někteří lidé na baskytaru rádi používají mikrofony určené pro basový buben, já osobně to v oblibě moc nemám, ale pokud byste na tom trvali, mám k dispozici Sennheiser e902. Co se týče samotné aparatury, používám zesilovač Aguilar ToneHammer, k tomu zpravidla reprobox Phil Jones Bass osazený pětipalcovými reproduktory. Ty poskytují velmi konkrétní zvuk, který se skvěle doplňuje se signálem z DI boxu, který má sám o sobě dost basů. Když je potřeba ještě "tučnějšího" zvuku, sáhnu po boxu Aguilar SL112 s dvanáctipalcovým reproduktorem.
Pokud to situace vyžaduje, mám k dispozici klasické efekty typu oktáver, delay, reverb, chorus atd. Pokud máte chuť na dobrodružnější zvuky, můžu použít efekt Source Audio C4, který dokáže baskytaru přeměnit v modulární syntezátor s plně nastavitelnými oscilátory, sekvencery a dalšími parametry. Díky efektu Strymon Timeline můžu přidat i ambientní zvuky a plochy.
Mám zkušenosti s mnoha hudebními styly, zejména jazz, funk, fusion a r'n'b, ale i folk, pop, rock, metal, hiphop nebo world music. Kdybyste si chtěli poslechnout mou práci, doporučuji se podívat na můj youtube kanál, případně si poslechnout nahrávky mých kapel Lunchbox Trio, Lilian and the Pilgrims a Feri and the Gypsies, které najdete na těchto stránkách v sekci "kapely a projekty", kde jsem kromě hraní na baskytaru dělal také mix a master. Na vyžádání vám můžu poslat i další zvukové ukázky.
Jestli máte zájem a chcete, abych pro vás něco nahrál, napište nebo zavolejte a domluvíme se, jak bude naše spolupráce probíhat. Je na vás, jestli budete chtít nahrát linku přesně podle předlohy, nebo mi necháte volnou ruku. Mým cílem je, abyste byli s nahrávkami spokojení, takže budu ctít vaše instrukce a reagovat na vaši zpětnou vazbu.